Набуті навички, які мають знати діти.

Поради батькам. Як навчити дитину читати.

Поради батькам під час дистанційного навчання.

Як батькам поводитися з дітьми під час війни: 5 порад

Діти у сприйнятті світу та життєвих обставин орієнтуються на поведінку батьків. 

У Національній службі здоров'я нагадали, як поводитися з дітьми, аби вберегти їхню психіку в умовах війни. 

Будь-який прояв негативних емоцій – нормальна реакція в українських реаліях сьогодення, але в НСЗУ наголошують:

"Паніка, крики, сльози батьків викликають у дитини відчуття, що відбувається катастрофа".

Навіть коли довкола відбуваються страшні події, які важко сприймати з "холодною" головою, все одно пам’ятайте:Спокійні ви – спокійна дитина

-Намагайтеся поводитися спокійно принаймні при дитині. Це допоможе їй легше адаптуватися до складних життєвих обставин.

Також важливо дотримуватися звичної для дитини рутини.

Не забувайте про обійми

Намагайтеся якомога частіше обіймати дитину. Вона має відчувати, що ви поруч.

Грайте з дитиною

Живий контакт з батьками допоможе дитині відволіктися. Не залишайте її наодинці з гаджетами.

Раніше Центр громадського здоров'я опублікував перелік простих ігор, за допомогою яких батьки зможуть допомогти своїм дітям зняти напругу.

Транслюйте дитині відчуття безпеки

Проговорюйте дитині, що у будь-якому випадку захистите її від небезпеки.

Пояснюйте, що саме ви робите для її та вашої безпеки: для чого залишаєте квартиру та спускаєтесь в укриття. Якщо доводиться евакуюватися, слід пояснити, чому це життєво необхідно. 

Психологиня Світлана Ройз разом з Міністерством освіти і науки також розповідали, як правильно говорити з дитиною, якщо хтось із батьків йде на війну

Варто пояснити дитині, що дорослі її захищають, долаючи ворога. Вона має знати, що життя змінилось не назавжди. Частіше кажіть їй, що колись війна обов'язково скінчиться, але не називайте жодних часових термінів. 

Кажіть дитині правду

Важливо бути відвертими з дітьми навіть тоді, коли стається найгірше. Не обов'язково вдаватися до жахливих подробиць, але вона має знати правду.

Також в НСЗУ наполегливо радять не дивитися при дитині відео з вибухами та ненормативною лексикою.


ПРИТЧА ПРО ТЕ, СКІЛЬКИ ЧАСУ ВАРТО ПРИДІЛЯТИ ДІТЯМ

Після нелегкого робочого дня повернувся батько додому. Час був пізній, він змучився і втомився, але зрадів, побачивши, що п’ятирічний син чекає його на порозі будинку.
– Тату, – привітавши батька, тихо промовив малюк, – можеш відповісти? Я чекав, щоб запитати …
– Звичайно, питай! – Вигукнув батько.
– Скільки грошей ти отримуєш?
– Та хіба це твоя справа ?! Нема чого тобі про це знати!
Дитина підняла на нього сумні очі.
– Я дуже-дуже прошу тебе, скажи, скільки ти заробляєш за одну годину?
– Ну, припустимо, п’ятсот. І що далі? Тобі-то яка різниця?
– Будь ласка, тато, – дуже серйозно промовила дитина, – позич мені триста рублів.                                                                                                  Батько вийшов з себе і закричав до сина:
– Ти поводиш себе огидно! Я так втомився, але змушений стояти тут і слухати твою порожню балаканину! Думаєш тільки про іграшки, чекав мене лише для того, щоб випросити грошей на всякі дурниці!                                                                                                                    Опустивши голову, хлопчик зник за дверима дитячої. А батько, розсерджений і засмучений, так і стояв, притулившись до стіни. «От нахаба, – думав він, – який же мій син егоїстичний. Однак … Може, і я був не в усьому правий? .. Я даремно на нього накричав, адже зазвичай дитя ніколи не просить у нас з матір’ю грошей. Значить, дитина звернулась до мене неспроста».                   Він тихенько зайшов до кімнати сина і сів біля дитячого ліжка.
– Ти ще не заснув, мій хороший? – Шепнув він.
– Ні, я лежу і думаю …
– Не гнівайся на мене, синку, я сьогодні страшенно втомився, тому й нагрубив тобі. Ось, візьми гроші і, будь ласка, вибач мене.  Малюк обійняв батька за шию, його оченята радісно засвітилися.
– Тату, спасибі, велике-велике спасибі!                                                                                                                                                                                   Хлопчик витягнув з кишені піжами кілька зім’ятих банкнот і додав до них щойно отримані купюри.                                                           Батько знову почав бурчати:
– У тебе, як виявилося, предостатньо грошей, а ти скупишся і просиш ще.
– Ні, татко, мені якраз цих трьохсот не вистачало. Ось тепер я зібрав рівно стільки, щоб купити одну, всього лише одну годину твого, тату, часу. Можна? Я дуже прошу, прийди завтра трохи раніше, щоб ми сіли вечеряти всі разом: ти, мама і я .

 

Мультфільми для ваших малят

 

Фіксики українською мовою 

 

   https://www.youtube.com/watch?v=46UcTx5xwu4

Інформація про змінювання прізвищ

IV. ПРАВОПИС ВЛАСНИХ НАЗВ

[Український правопис. — К.: Наукова думка, 2015. — С. 126-150.]


§ 101. Українські прізвища

Українські прізвища передаються на письмі відповідно до вимови за загальними нормами українського правопису: Березівський, Біловерхий, Ведмедів, Заєць, Кривоніс, Миколаєнко, Олексієнко, Олександрович, Швець.

§ 102. Відмінювання прізвищ

1. Українські та інші слов’янські прізвища, що мають закінчення іменників I відміни, відмінюються як відповідні іменники I відміни, а прізвища із закінченнями іменників II відміни відмінюються за зразками відмінювання відповідних іменників II відміни:

Майборода — Майбороди, Майбороді, Майбороду й т. д.;

Гмиря — Гмирі, Гмирі, Гмирю, Гмирею й т. д.;

Гнатюк — Гнатюка, Гнатюкові (Гнатюку) й т. д.;

Заєць — Зайця, Зайцеві (Зайцю) й т. д.;

Іваньо — Іваня, Іваньові (Іваню) й т. д.;

Кривоніс — Кривоноса, Кривоносові (Кривоносу) й т. д.;

Лебідь — Лебедя, Лебедеві (Лебедю) й т. д.;

Панібудьласка — Панібудьласки, Панібудьласці й т. д.;

Симоненко — Симоненка, Симоненкові (Симоненку) й т. д.

Але: Швець — Швеця, Швецеві (Швецю) й т. д.

2. Прізвища прикметникового типу на -ий-ій відмінюються як відповідні прикметники чол. та жін. роду (твердої чи м’якої групи):

Авдієвський — Авдієвського, Авдієвському й т. д.;

Кобилянська — Кобилянської, Кобилянській і т. д.

3. Чоловічі прізвища прикметникового типу на -ов-ев (-єв)-ів (-їв)-ин-ін (-їн) відмінюються за такими зразками: /127/

Однина

Н.

Р.

Д.

Зн.

Ор.

М.

Кл.

Павлов

Павлов

Павлов

Павлов

Павлов-им

...Павлов-і, -у

Павлов й Павлов

Ковалів

Ковалев (-лів)

Ковалев (-лів)

Ковалев (-лів)

Ковалев-им (-лів-им)

...Ковалев (-лів)

Ковалев (-лів) й Ковалів

Прокопів

Прокопов (-пів)

Прокопов (-пів)

Прокопов (-пів)

Прокопов-им (-пів-им)

...Прокопов (-пів)

Прокопов (-пів) й Прокопів

Множина

Н.

Р.

Д-

Зн.

Ор.

М.

Кл.

 

Павлов

Павлов-их

Павлов-им

Павлов-их

Павлов-ими

...Павлов-их

Павлов

Ковалев (-лів)

Ковалев-их (-лів-их)

Ковалев-им (-лів-им)

Ковалев-их (-лів-их)

Ковалев-ими (-лів-ими)

...Ковалев-их (-лів-их)

Ковалев (-лів)

Прокопов (-пів)

Прокопов-их (-пів-их)

Прокопов-им (-пів-им)

Прокопов-их (-пів-их)

Прокопов-ими (-пів-ими)

...Прокопов-их (-пів-их)

Прокопов (-пів)

 

Однина.

Р.

Д.

Зн.

Ор.

М.

Кл.

Гаршин

Гаршин

Гаршин-ові (-у)

Гаршин

Гаршин-им

...Гаршин

Гаршин й Гаршин

Романишин

Романишин

Романишин-ові (-у)

Романишин

Романишин-им

...Романишин

Романишин й Романишин /128/

 

Множина

Н.

Р.

Д.

Зн.

Ор.

М.

Кл.

Гаршин

Гаршин-их

Гаршин-им

Гаршин-их

Гаршин-ими

...Гаршин-их

Гаршин

Романишин

Романишин-их

Романишин-им

Романишин-их

Романишин-ими

...Романишин-их

Романишин

 


Примітка. При відмінюванні чеських і польських прізвищ суфіксальний е зберігається: Гашек — Гашека, Гашекові..., Локетек — Локетека, Локетекові...

 

 

4. Жіночі прізвища на приголосний та о не відмінюються: Марії Сеник, Надії Балій, з Ніною Байко. Аналогічні чоловічі прізвища відмінюються як відповідні іменники: Василя Сеника, Михайлові Балієві, з Андрієм Байком.

Як вибирати книжки для дітей | Дошкільний навчальний заклад ясла ...     

  Як батьки

можуть зацікавити дитину читанням?

Ось кілька порад від фахівців про те, як можна мотивувати дитину полюбити читання:

  1. Покажіть гарний приклад – почніть із себе. Читайте часто й для власного задоволення. Ви створите для своїх дітей модель для наслідування.
  2. Нехай у вашої дитини буде доступ до різноманітної літератури: художньої, довідкової, книжок про хобі та різні зацікавлення.
  3. Заохочуйте діяльність, частиною якої є читання: готуйте з кулінарних книжок, майструйте повітряного змія за книжкою з інструкцією, спостерігайте за птахами та шукайте інформацію про них в енциклопедії…
  4. Читайте бодай десять хвилин щодня.
  5. Не ігноруйте спілкування за допомогою записок: лишайте дітям письмові завдання чи послання на холодильнику й заохочуйте письмові відповіді.
  6. Попросіть дитину принести книжку з бібліотеки для вас або молодшого братика чи сестрички.
  7. Присвятіть один вечір на тиждень родинному читанню замість перегляду телевізора або сидіння в інтернеті.
  8. Заохочуйте дитину за кожної «читальної» нагоди. Пам’ятайте, що читання – це не тільки «великі й страшні книжки», але й комікси, ігри, письмові інструкції, титри в кіно, листування.
  9. Читання книжок повинно асоціюватися із задоволенням. Не нав’язуйте дитині книжок на свій смак: можливо, вони їй не сподобаються. Дозвольте їй обирати книжки самостійно. Переконайтеся, що дитина має доступ до різноманітної літератури.
  10. Не ігноруйте так звану «низьку» літературу, комікси й дешеві журнали. Можливо, саме вони зростять у вашій дитині любов до читання.
  11. Не завершуйте читання читанням. Обговорюйте з дитиною книжки, які прочитала вона, або які ви прочитали разом, згадуйте про події чи персонажів із книжок у різних ситуаціях. Нехай ваше спілкування буде приємним і приносить задоволення.